2007-06-07

Uddevallabo på villovägar


Vad har de här bilderna med Uddevalla att göra?

Nej, ingenting egentligen bortsett från att jag befinner mig på tjänsteresa i Fredrikshavn på Jylland just nu.

Det här är Kruttornet i utkanten av Fredrikshavn. Tyvärr var de på väg att stänga det lilla museet då jag kom dit så det blev ingen historik över detta minnesmärke.

Så istället fortsatte jag till fots till Palmstranden som Fredrikshavnsborna så varmt rekommenderade. Jag gick och gick och det skulle vara 1,5 kilometer men var nog minst det tredubbla. Hur som helst så vallfärdade Fredrikshavnsborna dit denna högsommardag.
Om ditvägen kändes lång så var det inget mot hemvägaen till hotellet. Vägen fram och tillbaka var spikrak och det kändes hur långt som helst. Ingen av mina reskamrater orkade gå sträckan så det blev ändå något att skryta över. Fint var det hur som helst.//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar