2007-11-15

Uddevallavin


Jag tittade på reprisen av meningsutbytet i fullmäktige om Skeppsviken i kväll igen. Magnus Jacobsson (kd) säger: "Nej, vi skall INTE bygga på Skeppsviken. Det handlar om en marktilldelning av Oljeberget!".
Alltså i trängda lägen står han inte för att han vill ha bebyggelse i Skeppsviken utan skyller ifrån sig. Jag har varit med ett par gånger och skrivit remissvar om Skeppsviken och det är bortom allt förnuft att påstå att det s k Oljeberget inte hör till Skeppsvikenområdet. Det ligger ju mitt i området.
Nog om detta (för den här gången). I stället vill jag göra reklam för det här vinet med Uddevallabron på etiketten. Det finns både som vitt och rött vin. Eftersom jag får knallmigrän efter en fingerborg rött vin så håller jag mig till det vita. Det påminner mig om Gato Blanco som också är producerat i Chile.
Jag skall inte låtsas som jag är någon vinexpert men när man hittar ett vin man gillar så håller man sig till det. Ett annat gott vitt vin är det sydafrikanska Drostdy Hof, Sauvignon Blanc, som också smakar ungefär som Rio Alto.
Det är en Uddevallafirma som importerar Rio Altovinet och några andra viner. Mer information hittar du på hemsidan http://www.casaperce.se/ //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar