2008-02-01

Ryktet om badrestaurangens död är betydligt överdrivet


Så gott som dagligen får vi på Gustafsbergsstiftelsen telefonsamtal med frågor om badrestaurangen. Människor har läst i tidningen att badrestaurangen skall avvecklas (felaktig rubrik i Bohusläningen) och att alla inventarier har sålts på auktion i Kungshamn förra torsdagen. Också fel eftersom det var f.d. krögarens företag som sålde sina inventarier, inte Gustafsbergs badrestaurang.

Och jag får också frågor om de kandelabrar som var på bild i Bohusläningen och som krögaren sålde vid auktionen, de är väl badrestaurangens?

Låt mig en gång för alla slå fast att Gustafsbergs badrestaurang lever vidare och att det sedan förutvarande krögaren sålt sina inventarier vid den aktuella auktionen så ser det ut så här just nu i restaurangen.

Och kandelabrarna som såldes var krögarens! Det har han visat mig papper på.
En ny krögare får inte tillstånd att laga mat i köket förrän det uppfyller kraven från Miljö och Stadsbyggnad. Köket har nog inte åtgärdats på många år. Det måste göras nu.
Vi har lovat att göra vårt yttersta för att de bokningar som människor gjort för bröllop, studentbaler etc skall kunna genomföras, men det får bli genom catering. Flera cateringföretag har anmält sitt intresse så jag känner mig trygg med det.
Ryktet om Gustafsbergs badrestaurangs död är alltså betydligt överdrivet. Vi kommer att klara oss över den här perioden och det är min förhoppning att vi snart skall hitta en lösning för en framtida drift av restaurangen.//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar