2009-01-15

Igenom



I eftermiddags lät det plötsligt som om hundra helikoptrar hovrade över Bodelebukten. Jag var tvungen att gå upp ett par våningar i Skolhuset för att se efter vad det var som hände. Ljudet kom spikrakt bortifrån Strandpromenaden där man sedan en tid borrat för överföringsledningen. Borrmaskinen står uppe på parkeringsplatsen vid Hästepallarna och jag har skrivit om det förut.

Borren har haft siktet inställt mot den plats där överföringsledningen kommer upp ur vattnet vid Strandpromenaden. Och när jag gick hem sent ikväll fick jag det bekräftat. Borren har kommit igenom berget och det var antagligen de sista minutrarna då den kom fram ur berget som lät så högt.

Och vad jag kan se kom borren fram på exakt rätt ställe. Vilken precision! Det är företaget Styrud, www.styrud.se som har borrat. Fortfarande har det varit möjligt att passera platsen till fots och hoppeligen skall det nu inte ta så lång tid innan promenaden öppnar för gott. //

1 kommentar: