2009-05-13

uddevallabloggen.se


För en tid sedan uttryckte jag bekymmer över Uddevallabloggens fortlevnad då utrymmet i Blogger höll på att ta slut.
Sedan dess har jag fått flera råd och dåd från hjälpsamma personer och nu törs jag lova att hotet är undanröjt. Uddevallabloggen kommer att leva vidare.
För er som läser Uddevallabloggen finns det nu en enklare adress än http://uddevallare.blogspot.com/ . Den finns kvar men man kan också använda http://www.uddevallabloggen.se/ , eller bara uddevallabloggen.se (tack Bo Lennernäs!).
Den sistnämnda är en domän som pekar mot den förstnämnda så du behöver inte ändra på nånting om du redan har den förstnämnda som favorit i webbläsaren. Den nya adressen är förstås enklare att komma ihåg. Jag får ibland frågor om hur man hittar till Uddevallabloggen och nu kan jag alltså säga uddevallabloggen.se istället.
Och nu har jag också fått veta att jag kan köpa till utrymme i Picasa webbalbum, där alla mina bloggbilder hamnar. Och till sist så har jag då rensat i Picasa och det har i sig gjort att det är en bra bit kvar till 1 GB som är utrymmet man får gratis. //

6 kommentarer:

  1. Phu, då var den här väntan över och jag är glad att kunna fortsätta läsa din blogg. Tack!
    /Karin

    SvaraRadera
  2. Tycker också att du skall sända bloggen och bilder till en offentlig adress typ UK eller Västarvet så de enligt lag måste diarieföra och bevara denna blogg som kommer vara ovärderlig i framtiden. Finn en lösning på SÄKER digital lösning.

    mvh
    Bo Lennernäs

    SvaraRadera
  3. Bo: Behöver dit bistånd även till detta då mycket är grekiska för mig.

    SvaraRadera
  4. Vad kostar det att köpa extra utrymme i Picasa? Tycker det är synd att du skall behöva rensa bort bilder därifrån..
    /R

    SvaraRadera
  5. Det kostar 20 US Dollar/år, så det är inte oöverstigligt dyrt. Då får man 10 Gb utrymme i stället för 1 Gb som är gratis.
    Använder för närvarande 51 % av 1 Gb så det är lugnt ännu ett tag.

    SvaraRadera
  6. Photobucket erbjuder 500 MB fri bildlagring (1 GB tidigare) med länkningsmöjligheter, och det går dessutom alldeles utmärkt att skapa flera konton, via olika ID:s och emailaddys.

    >> http://photobucket.com/
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/Photobucket

    SvaraRadera