2010-02-04

Gustafsberg i vinterskrud


Idag uppmättes snödjupet i Uddevalla officiellt till 63 cm. Det är sjundeplatsen i Götalands snödjupstabell och andraplatsen i Västra Götalands.
Och Gustafsberg är inget undantag. Jag tog med mig kameran ut idag på en runda. Stövlar på hjälpte inte mycket då snödjupet ibland gick över mina knän ( på 197 cm långe Klasson ).
Med tanke på de senaste dagarnas takras, Uddevalla Ridklubb m fl, var jag givetvis mycket intresserad av snödjupen på våra hustak.
Se mina bilder här. //

2 kommentarer:

  1. Fina bilder,men man kan undra om det blir vår och sommar igen?

    SvaraRadera
  2. Kåkar som redan stått emot vargavintrar sedan hundratals år tillbaka klarar nog även den här utan att förlora taket. Men helt klart trevlig med bilderna ändå.

    Siw-Ann

    SvaraRadera