2010-08-31

Mer om Lelångenbanan och Kasen

(Klicka för en större bild)

Olof Roth som bl a skickat denna bilden skriver:

Hej Gunnar Klasson !

Jag tycker det är trevligt att läsa din blogg. Jag är ju född o uppvuxen i UA.Du skrev om Lelångenbanan. Jag åkte den endast en gång .Vår lärarinna bjöd oss till hennes o makens lantgård. Vid Ellenö. Hela klassen. På 40-talet. Jag minns den väl. Stationshuset i hamnen. Här är några (varav en visas här) bilder ! Vägporten och Kasens Runsten. Står runstenen kvar?
Med vänlig hälsning
Olof Roth"
 
Kasens runsten som Olof frågar om står (ligger) inte kvar på sin ursprungliga plats. I själva verket har den flyttats två gånger och ligger nu vid Varvsvägen. Jag har tidigare skrivit om den
HÄR. //

1 kommentar:

  1. Ska vi gissa bilar nu igen så säger jag att den första är en VW bubbla och den bakom en Saab 92 vilket då innebär att bilden är tagen någon gång efter 1949 :). De andra vågar jag inte yttra mig om.

    SvaraRadera