2011-05-06

Märklig nyhetsartikel

I dagens Bohusläningen läser jag rubriken Linnés källa återfunnen efter 263 år. Om Lunnebräckakällan på Gustafsberg kan man läsa i Carl von Linnés Västgöta resa.

Jag kan inte påstå att jag aktivt letat efter källan, men då och då har jag diskuterat den, bl a med Jan Uddén på Bohusläns museum.

Vad spännande!, var min första tanke då jag såg rubriken. Men i artikeln får jag konstigt nog inget svar på var källan ligger!

Varför då alls publicera denna ickenyhet?  //

3 kommentarer:

  1. Är det inte den mineralkälla som ligger en bit uppefter Bodeleån?

    SvaraRadera
  2. Låter som herr Klasson känner sig lite kränkt o förbigången?

    SvaraRadera
  3. Anonym 11:26: Så är ingalunda fallet. Jag delar frikostigt med mig av mina kunskaper och förstår inte varför Bohusläningen vill hemlighålla det för läsekretsen. För övrigt får jag nu veta att det finns personer som känt till källan länge, så det är inte frågan om någon nyupptäckt.

    SvaraRadera