2011-07-16

Nya funktioner på uddevallabloggen.se

Du som frekvent läser uddevallabloggen.se har säkert sett att det de senaste dagarna dykt upp en funktion som talar om var jag befinner mig just nu (Eller rättare var min iPhone befinner sig). Det är en funktion som heter Google Latitude.

Jag har dock konstaterat att då jag befinner mig inomhus så stämmer positionsanvisningen inte alltid. Till exempel då jag sitter på mitt kontor på Gustafsberg så visar Latitude ibland att jag befinner mig mitt ute på Byfjorden.

Idag stämde det dock om någon råkade se att jag var ute på Byfjorden. Jag vigde Martina och Tomas ombord på M/S Gustafsberg och själva vigseln ägde rum i lä bakom Korstensholmen.

Om du vill se om jag förflyttar mig får du uppdatera din webbläsare (på PC är det knappen F5).

En annan funktion som har funnits ett tag är den här raden med olika symboler under varje inlägg. Om du vill skicka en länk till en kompis kan du e-posta den genom att klicka på brevsymbolen längst till vänster. Det finns även en annan brevsymbol som har samma funtion. Om du har ett Facebook-konto kan du dela med dig inlägget till dina vänner genom att klicka på fjärde knappen från vänster med bokstaven f (som i Facebook).  //

4 kommentarer:

  1. Är du inte rädd att tjuvarna kan se när det är fritt fram? Jag nöjer mig med att ha Latitude på mobilen för att se var mina närmaste befinner sig.

    SvaraRadera
  2. Självklart är det en viktig aspekt. Kommer då och då att ha funktionen avstängd oavsett om jag är hemma eller ej.

    SvaraRadera
  3. Se upp för tjuvar!Jag fick inbrott när jag visade att jag var långt borta!

    SvaraRadera
  4. Uddevallare2011-07-20 19:16

    Tror det är ett problem som kommer att öka i och med att folk berättar att "nu åker vi på semester" på Facebook och liknande sidor..
    Många lägger ut hela sitt liv där i offentligheten utan att kanske tänka på följderna?

    SvaraRadera