2012-06-02

Segelbåten tillbaka på ruta ett

Så här har det sett ut under våren på Gustafsberg. Mest har segelbåten legat så att masten av och till har skrapat mot taket till vandrarhemmets veranda. Det har gjorts fruktlösa försök att få segelbåtsägaren att ta bort båten. Till mig har han sagt att "jag väntar på en lastbil".

I torsdags kväll var det bråk mellan båtägaren och en annan person. Enligt uppgift hängde smockan i luften. Exakt vad diskussionen gick ut på vet jag inte men en förbipasserande motionär skrek åt de båda kombattanterna så att dessa kom av sig.

I går fick jag så rapport om att nu var båten borta. Men inte längre bort att den nu ligger vid pontonbryggan där den hängde i sina förtöjningar nedsjunken och fastfrusen i isen i vintras. Någon egen båtplats vid bryggan tror jag inte att båtägaren lyckats skaffa sig utan historien fortsätter säkerligen.  //

5 kommentarer:

  1. Nu måste myndigheterna ta tag i detta!!

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt att stiftelsen inte agerar! Det kan inte vara så krångligt att bli av med vraket... Betala ägaren vad en flytt kostar, eller köp båten och skrota den. Den förvaltande direktören måste agera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer!

      Radera
    2. Bertil på G2012-06-04 08:58

      Brukar du påpeka vad människor ska göra på sin privata egendom utan att ta reda på lagar som stiftelse och andra har att rätta sig efter? Uppmanar du Gunnar till egenmäktigt förfarande? Det finns en styrelse dessutom! Skriv gärna din adress här så kan få ha lite synpunkter på det jag inte gillar i ditt hem.
      MEN, självklart är det fult etc och jag tror Gunnar gör det som går för att få bort den.

      Radera
  3. Båten driver runt...Båtens ägare driver runt med oss...

    SvaraRadera