2013-02-03

Efterlysningen gav resultat

Min sista chans att få kontakt med damen jag fick bilderna av var att efterlysa henne här på bloggen. Och si, det gav resultat. Hon heter Monica Samuelsson och mejlade mig idag. Tur skall man ha!

I alla fall så har Willy lämnat en kommentar till bilden:
"Yvonne tror att mannen längst till höger heter Sven Karlsson och var maskinreparatör på stickan"
De tre andra bilderna har anknytning till tändsticksfabriken så Sven Karlsson kan vara riktigt. Känner du igen någon mer på bilden? 

"Hej Gunnar !
Om ingen annan mailat dig om männen på bilden från Monica Samuelsson, så vill jag bidra med två namn:
Längst upp till vänster står Einar Ryberg ( allsvensk fotbollsspelare i IFK Uddevalla 1924 - 26 )
och på raden under till hö syns Anders Nillson ( även han allsvensk spelare och därefter elitdomare )
hälsar en annan gammal IFK are
P-O Andréasson"  


Hej igen !
Tror mig ha identifierat ytterligare en allsvensk fotbollspelare på Marianne Samuelssons kort. Det är i mellanraden och tvåa från vä. Där står Erik " Bagarn " Dahlberg som om jag förstår det rättr var farbror till nuvarande ägaren av Dahlbergs bageri/Wienerkonditoriet.
Hälsningar P-O Andréasson"  //

1 kommentar:

  1. 2:a personen från vänster i andra raden skulle kunna vara Volmar Olsson, diverse idrottsengagemang bl.a handboll, boxning (Rimner), cykel. Nedre raden 4:e från höger skulle kunna vara Stig Johansson, brottning.

    SvaraRadera