2013-03-12

Krister Kronlid lockade många

I kväll var Krister Kronlid på Bohusläns museum och berättade om sin bok Min morfar föddes i en diktatur. Den som är vän med Krister på Facebook har inte undgått att han flänger land och rike runt och berättar sin historia. Kvällens föreläsning satt som en smäck.

Det var inte bara för att det var 43:e (!) föreläsningen på rad och att han därför visste var han skulle sätta poängerna.

Nej, det var framförallt för att Krister är en mycket god berättare som har ett engagemang och kan konsten att fängsla sin publik. Och så är ju hans historia en tidsresa från slutet av 1800-talet och fram till våra dagar.

En mycket givande och underhållande kväll som varmt kan rekommenderas.  //

11 kommentarer:

  1. Hur kan du lyssna på en sosse? Sossarna förstörde det svenska försvaret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leif du är tydligen dåligt uppdaterad, högeralliansen har haft makten sedan 2006! Avrustningen av det svenska försvaret har väl inte minskat under de senaste 7 åren?

      Socialdemokrat

      Radera
  2. Det var väl denne person som ville sparka ut en facklig företrädare i Stenungsunds kommun för att hon inte röstade på sossarna. Inga andra duger i hans ögon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krister Kronlid2013-03-13 13:41

      Nej du har fel. De som ville frånta en persons uppdrag i Stenungsunds Kommun - var Kommunal i Stenungsund.
      Jag har ingenting med deras interna angelägenheter att göra, även om media fokuserade en del på mig för att jag råkade bevista en 4-dagars utbildning under 60 minuter och kvinnan ifråga retade upp sig på min närvaro... Fakta är bra grejer!

      Radera
  3. Han står och pratar om demokrati. Samtidigt vill han sparka en person som röstar på Sverigedemokraterna. Ingår åsikts och yttrandefrihet i demokratin??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krister Kronlid2013-03-13 13:43

      Jag har aldrig uttryckt vilja om att sparka någon SD:are någonstans. Fakta är bra grejer!

      Radera
  4. Kristers Sverige består enbart av socialliberaler... Alla andra ska tystas...

    SvaraRadera
  5. Krister Kronlid2013-03-13 13:44

    Jag har aldrig önskat tysta någon någonstans. Fakta är bra grejer!

    SvaraRadera
  6. Ojdå, gott om avundsjuka kommentatörer här ovanför. Stå på dig Krister och fortsätt vara dig själv. Du är bäst. / Siv-Ann

    SvaraRadera
  7. Med tanke på ordväxlingen här ovanför:
    Jag får nästan lust att citera Claes Eriksson i Galenskaparnas TV-serie "En himla många program" från 1989-1990:

    -"ÅÅÅH, VAD DET HETTADE TILL DÄR!!"

    Mvh Eija Loikkanen

    SvaraRadera