2013-09-03

Bohuslänsk krönika flyttas till Lysekil

Idag började flytten av den 30 ton tunga stenskulpturen Bohusläns krönika. Ivana Machaackovas skulptur invigdes i maj 2010 och skulle stå i tre månader var det tänkt. Den har blivit kvar ty intresset från Uddevallas sida att behålla den har varit svalt. Jag startade en Facebookgrupp för att försöka påverka att den skulle bli kvar, men till och med på Facebook var intresset ssvalt. Jag blev den ende gruppmedlemmen.

Den går nu vidare till Lysekil som gärna vill ha den.  //

2 kommentarer:

  1. Jag är inte med i facebook och jag vägrar! Man kan aldrig ta sig ur där även om man är DÖD!! Skojarsait!!

    SvaraRadera
  2. Man måste vara lite generös och vidga vyerna lite, Lysekil är också en del av Bohuslän så dom har sin fulla rätt att få ta del av konstverket tycker jag.

    SvaraRadera