2014-11-15

Förnyat förtroende som borgerlig vigselförrättare

Då närmar sig min första fyraårsperiod som borgerlig vigselförrättare sitt slut. Jag vet inte exakt hur många par jag vigt men det är nog över etthundra vid det här laget.

Det är ett trivsamt uppdrag där det gäller att vara lyhörd och försöka tillmötesgå brudparens önskemål inom ramen för den myndighetsutövning som det faktiskt är.

Kommunstyrelsen i Uddevalla har nominerat mig för ytterligare en fyraårsperiod och i går kom beslutat från Länsstyrelsen att jag förordnas för perioden 2015 - 2018. Så här byråkratiskt avslutar länsstyrelsen beslutet:

"Länsstyrelsens bedömning

Någon anmärkning mot ditt sätt att sköta uppdraget har inte kommit till Länsstyrelsens känndom. Du har genomfört Länsstyrelsens kunskapskontroll och bedäms lämplig för uppdraget."

Går du i giftastankar och vill gifta dig borgerligt kan du gå in på kommunens hemsida och läsa om vad du skall tänka på . Klicka här http://www.uddevalla.se/kommunpolitik/radochservice/borgerligvigsel.4.18fc9baff787eb9b980001803.html  //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar