2015-08-24

Våldsamt överfallsväder över Gustafsberg

Det finfina sommarvädret de senaste dagarna blev som bortblåst idag. När jag skulle lämna kontoret i Skolhuset på Gustafsberg utbröt rena överfallsvädret. Den stora markisen på byggnaden höll på att ryckas sönder i den hårda vinden och jag blev tvungen att säkra den genom att rulla upp den via den elektriska motorn. Precis när jag höll på med det, kl 17:49:30, gick brandlarmet i Skolhuset.

Eftersom jag var på plats kunde jag snabbt konstatera att det inte var någon brand i byggnaden och fick ringa 112 och meddela det. Nu hjälpte ju inte det utan Räddningstjänsten ryckte ändå ut för att kolla.

Brandmännen sa att flera grenar på vägen in mot Gustafsberg blåst ned. Här är det alldeles ute vid Göteborgsvägen när man svänger in i Gustafsbergsallén. På Gustafsberg och i parken ligger det också nedfallna grenar. Man skulle önska att väderomslagen kunde vara lite mindre våldsamma.  //

1 kommentar:

  1. Ja mycket kan vi ju påverka, men vädrets makter rår ju ingen på. Överfallsväder var väl rätta benämningen på detta oväder. (Efter sol kommer regn men kunde ju varit lite mindre)
    "Uddevallabo"

    SvaraRadera